top of page

כאב בצד ימין - סיבות לכאבים בצד ימין בגוף

עודכן: 25 במרץ


מה זה אומר שיש כאב בצד ימין של הגוף?

קודם כל, כל מה שאכתוב כאן מתייחס לאנשים שצד ימין הוא הדומיננטי שלהם, כלומר - כותבים ביד ימין וגם רגל ימין היא החזקה שלהם.

מי שרגל שמאל היא החזקה שלו לרוב יודע את זה כי בבי"ס הוא מוצא את עצמו בקפיצות לגובה עומד בשורה עם עוד 2-3 שמאליים, ולא עם רוב הכיתה.

צד ימין בגוף מייצג את הצד האקטיבי שלנו, את הצד שפועל ועושה, הצד שאנחנו מראים כלפי חוץ.

אצל רוב האנשים יש פער בין מה הם מראים כלפי חוץ לבין מי הם בפנים, והפער הזה יתבטא למשל באיך יתנהגו בעבודה (בחוץ) לעומת איך יתנהגו בבית עם בני המשפחה (בפנים). זה פער טבעי, אנחנו נלבש בחוץ בגדים אחרים מאשר בבית, ונתנהג אחרת. אנחנו לא אמורים לצאת מהבית עם כותונת לילה, או להתייחס לזרים כמו אל היקרים לנו. מצד שני גם לא אמור להיות פער קיצוני בין צד ימין לשמאל אני אדם אחד בסופו של דבר, וזה עלול ליצור חוסר איזון, כמו שאדם שמשקיע יותר מדי בעבודה ומעט מדי במשפחה יצא מאיזון, ולהיפך. אגב, אנשים שיש להם פער מולד בין ימין לשמאל, למשל, רגל אחת קצרה יותר, - זה יגרום להם לעדיפות בסיסית לצד מסויים בחייהם, הם יעדיפו באופן בולט יותר את המשפחה על פני העבודה או ההיפך, יעדיפו עשייה על מנוחה או ההיפך, ויהיה להם קשה יותר להרגיש איזון פנימי וחיצוני. אני לא אומרת שהם לא יהיו מאוזנים, אלא שיהיה להם יותר אתגרים שקשורים לאיזון.

צד ימין יבטא אם כך את מי שאנחנו בעבודה, בלימודים, מול מכרים ואנשים זרים.

אם יש לכם כאבים בצד ימין של הגוף תשאלו את עצמכם מה קורה בתחומים האלה. - זאת במידה וצד ימין הוא החזק אצלכם.


כאבים בצד ימין בגב תחתון יהיו לרוב קשורים למקום עבודה ופרנסה.

- האם יש שינויים בעבודה? האם יש בעיות עם הבוס או הקולגות, או מי שכפוף אליך? האם יש רצון לעזוב? האם השכר נמוך מדי? האם נשחקת? האם אתה במקום הנכון? האם מעריכים אותך שם? האם יש לך הרגשת שייכות?


כאבים ברגל ימין קשורים לדרך המקצועית שלכם,

כאב בקרסול ימין יכול לדבר על תחושה שאדם לא נמצא בעבודה שמתאימה לו, שהוא מרגיש לא שייך, או שהוא רוצה שינוי מהותי בעבודה. אם הגב מדבר על המקום, הרגל מדברת על התנועה, על הדרך, והיא תכאב אם רצנו מהר מדי וגם אם נתקענו בדרך המקצועית, אם דברים לא זזים בקצב שרצינו או אם לא לכיוון שרצינו.


כאב בברך ימין קשור לאי יציבות בעבודה. כאב שנוצר עקב נעילה קבועה של הברכיים קשור לנוקשות במסגרת העבודה, תחושה שאין שם חופש. זה יכול לקרות גם עקב שינויים ארגוניים בעבודה, פחד משינוי או מפיטורים ומציאת עבודה חדשה.

כאב באגן או בישבן בצד ימין יכול לבטא תחושה שמקום העבודה לא בטוח או לא נוח לנו.


כאב בצד ימין בבטן - יהיה קשור לרגשות לא פתורים שקשורים לעבודה/לימודים,

כאב שנמצא קרוב יותר לסרעפת בצד ימין (איזור הכבד) קשור לרוב לכעס,

כאב שנמצא בצד שמאל של הבטן (איזור הטחול) קשור יותר לאשמה, והרבה פעמים יש תנועה בין כעס לאשמה, כאב נמוך יותר יהיה קשור לרגשות כבדים יותר, כמו תסכול, עצב עמוק, עלבון, דיכאון. הרגשות יהיו כלפי העבודה עצמה או כלפי אנשים בעבודה (הבוס, קולגות, אנשים שאני מנהל).

כאב במרכז הבטן - באיזור הסרעפת לרוב יהיה קשור לעצבנות, לחץ או התרגשות. (איזור הקיבה).

הכליות נמצאות באיזור הגב בצדדים קרוב למותניים, כאב באיזור הכליות יכול לרמוז על קושי לשחרר אשמה, מוסר כליות.

כאבים ביד ימין יהיו קשורים לעשייה בעבודה, כתף ימין קשורה לאחריות בעבודה.

האם יש עומס מיוחד בעבודה? האם את/ה עושה משהו שאת/ה לא שלם/ה איתו או לא רוצה לעשות בעבודה?

כשיש כאב ביד ימין - ככל שהכאב קרוב לכתף כך הוא מתייחס לקושי שקשור להתחלה של פעולה, וככל שקרוב לקצות האצבעות כך הוא מתייחס לסיום של פעולה. למשל, אדם שקל לו להתחיל דברים וקשה לו לסיים אותם - יכול לסבול מכאב בכף היד, אם הקושי הוא הגימור הסופי - יכול להיות כאב באצבעות, ולפעמים כסיסת ציפורניים או התעסקות עם הציפורניים.


כאב בכתף ימין, יכול לבטא קושי או אי רצון לקחת אחריות,

או תחושה שיש עומס גדול מדי של אחריות (כנראה בעבודה). בהרבה מקרים כאב בכתף ימין יבטא קנפליקט פנימי, מצד אחד רצון לקחת עוד ועוד אחריות, ומצד שני - עומס גדול, שקשה להתמודד איתו, ויכול להוביל לקריסה ותשישות.


כאבים בעין ימין -

יספרו על דברים בעבודה/לימודים/מול חברים שלא נעים לראות, שמכאיבים בעיניים. דלקות חוזרות בעין יראו שיש קונפליקט, שיש רצון לראות יחד עם חוסר רצון או אפילו פחד לראות משהו, למשל, אם יש שחיתות בעבודה, או אם מישהו גונב או משקר - אצל אדם מוסרי יכול להווצר קונפליקט, שהעין תבטא אותו בדלקת, כי אם יראה מה קורה יצטרך להתמודד עם זה ואולי לעשות משהו.

כאבים באוזן ימין -

כשלא נעים לשמוע, דומה מאוד לכאב בעיניים אבל לגבי שמיעה בעבודה/לימודים/מול חברים. לפעמים אנחנו לא רוצים לשמוע כי זה כואב לנו, המידע מכאיב מדי. או שיש רצון לשמור על סוד כדי לכבד אדם. לפעמים אם מישהו מספר לנו יותר מדי מידע, זה יכול להכאיב, בעיקר אם מדובר בסיפור כואב. לנשים בהריון אני ממליצה לא לשמוע סיפורי לידות קשות או הפלות, למשל.

כאב ראש בצד ימין -

יהיה קשור לדאגות או עודף מחשבות לגבי העבודה/לימודים.

כאב בעורף בצד ימין -

ידבר על עקשנות וכללים שיש לנו שקשורים לעבודה ולאיך נתנהג מול אחרים, או על ניתוק בין הראש לגוף, מלחמה בין הגיון לרגש וקושי ליישם רעיונות.

אם יש הרבה כאבים בצד ימין לפעמים צד שמאל יאזן אותם בכך שיהיה חלש יותר, רגיש או דווקא נוקשה ומתוח.


אם אתם שמאליים זה הפוך - צד ימין הוא הפאסיבי, ולכן מתייחס למי שאתם בבית,

מול אנשים קרובים וגם עם עצמכם. ואז תבדקו מה קורה שם. האם אתם שלמים עם הזוגיות (כאבי גב תחתון), האם אתם שלמים עם הדרך שלכם בחיים (כאבי רגליים) האם אתם עושים את מה שאתם אוהבים (כאבים בידיים) וכו'.

אם אתם שמאליים והכאבים בצד ימין תקראו את המאמר על כאבים בצד שמאל

אני מאוד ממליצה לראות את הסרטונים לפני שפונים אליי לטיפול,

גם כי במצבים פשוטים דיווחו לי שהסרטונים העלימו כאבים לאנשים שצפו בהם והבינו את הגוף,

וגם כי כשכבר פונים אליי לטיפול - זה חוסך זמן של טיפול והתהליכים קצרים יותר,

נדרשים פחות טיפולים וזה חוסך זמן אנרגיה וכסף.


כדי לראות אם הטיפול שלי מתאים לך, כדאי לקרוא את התשובות לשאלות נפוצות

ואז אפשר לכתוב לי למייל או דרך האתר


או אפשר לכתוב לי שאלה בדף הפייסבוק


אני עונה אישית על כל פנייה ופנייה, מה שיכול לפעמים לקחת זמן.

10,525 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page