top of page

איך בוחרים רופא



חשוב שיהיה לכם רופא טוב שאתם יכולים לסמוך עליו.


גם אם אתם יודעים כבר שיש קשר בין הגוף לנפש, ואתם מודעים ורוחניים, גם אם אתם מטפלים אלטרנטיביים.

עם כל האמונה בכוחו של הגוף ליצור ניסים והידיעה שזה אפשרי וקורה, לפעמים הגוף צריך אנטיביוטיקה, ולפעמים יותר מזה.


ובדיוק בשביל זה צריכים רופא טוב, שידע מתי הגוף צריך התערבות רפואית.

אני כותבת מתוך נקודת המבט האישית שלי וההתנסות שלי, ומתוך התנסות של הלקוחות שלי עם רופאים טובים יותר וטובים פחות.


רופא טוב בעיניי הוא קודם כל בן אדם. הוא מכבד את המטופלים שלו ומדבר בגובה העיניים.

כששואלים שאלות הוא עונה, כשהוא לא יודע הוא אומר שלא יודע. הוא לא מתנשא על המטופלים שלו ולא מתייחס אליהם ואל השאלות שלהם כמטרד. גם אם הוא ממש מומחה.

רופא טוב שומר על ראש פתוח, מוכן ללמוד, מוכן לשמוע על דברים שעבדו ולא עבדו בשביל המטופלים שלו, - היה לי רופא עור שביקש את הטלפון של ההומיאופתית שלי כשסיפרתי לו שעזרה לבת שלי עם בעיית עור. - זו פתיחות בעיניי.


רופא טוב רואה את המטופלים שלו כפי שהם, הוא מסתכל להם בעיניים, יודע לשאול את השאלות הנכונות ולשלוח לבדיקות הנכונות בלי לערב שיקולים כלכליים של קופת החולים.

רופא שבאמת אכפת לו מהמטופלים שלו מאפשר להם לפנות אליו וגם מתקשר אליהם כשצריך. - רופאת המשפחה שלנו מתקשרת אלינו כשתוצאות בדיקות הדם שלנו לא נראות לה.

רופא טוב מתייחס להעדפות של המטופלים שלו, נותן אפשרויות טיפול, ובכל מקרה נותן למטופל את ההרגשה שהבחירה היא שלו לגבי הטיפול בגופו ובחייו.


רופא טוב מכבד את הזמן של המטופלים שלו.

- רופא שנותן לאנשים לחכות במשך שעות, רק כדי שירגישו שהוא מאוד חשוב ועסוק והרבה רוצים אותו - הוא רופא שהאגו שלו חשוב יותר מאשר המטופלים. אגו זה דבר שקל לזהות - הוא מגיע עם התנשאות, עם השתקה, עם כעס על שאלות ועם תחושה שאתם מבזבזים לו את הזמן, ומי אתם בכלל שתטילו ספק בדעתו המלומדת על מצבכם הפיזי.


יכולים להיות איחורים אצל רופא טוב, שנגרמים בגלל שהוא נותן תשומת לב רבה לכל אחד, אבל עדיין תהיה תחושה של כבוד מצידו לזמן, והרבה פעמים תהיה התנצלות על האיחור.

רופא טוב שם במרכז את בריאות המטופל שלו, ומתעלם מהשיקולים הכלכליים האישיים שלו באותו הרגע.


היתה לי לקוחה שרופא נשים הציע לה בהריון ראשון לעשות בדיקת מי שפיר "ליתר ביטחון", למרות שלא היה סיכון שמחייב ביצוע בדיקת מי שפיר. הוא דיבר איתה על כך שאם תהיה בעיה היא תוכל לעשות מיד הפלה, ובאותה נשימה הציע לה לעשות את הבדיקה אצלו באופן פרטי ופירט מיד את העלויות. כשרופא מתמקד יותר בשיווק הטיפולים הפרטיים שלו מאשר בגופם ורגשותיהם של הלקוחות שלו הוא כנראה לא שם במרכז את בריאותם אלא את חשבון הבנק שלו. צריך לזכור שרופאים מתוגמלים על כל מיני דברים שהם לא תמיד טובת החולים, יש אנשים שהתפקיד שלהם הוא לשכנע רופאים לרשום תרופות ולחסן אנשים, והם מתגמלים את הרופאים בדרכים שונות. לא כולם ישרים או מקצועיים, כמו בכל תחום. חלקם פשוט שחוקים ועייפים בגלל תנאי עבודה קשים.

לא צריך להתייחס לרופאים כאילו הם אלוהים, הם לא יודעים הכל, הם יכולים לטעות, והם טועים, הם בני אדם בסך הכל.


לסיכום, תשאלו הרבה שאלות, תתבוננו ברופא שלכם, וצפו ליחס מכבד, תקשורת בגובה העיניים, צפו לבן אדם.

תזכרו תמיד שמדובר בגוף שלכם, ואתם אלה שישאו בהשלכות הטיפול בו. אם יש לכם תחושה שלא קיבלתם מענה, שלא ראו אתכם, שפספסו משהו - תמיד אפשר ללכת לחוות דעת נוספת.


אם אתם לא שלמים עם הרופא, אם אין לכם תחושה טובה איתו, אם אתם מרגישים שאין לו סבלנות לשאלות שלכם או שהוא מחפף אתכם, ובעיקר אם אתם לא סומכים עליו - תחפשו רופא אחר. זו האחריות שלכם.


אם אתם מרגישים טוב עם הרופא שלכם, גם הגוף יהיה שלם יותר עם הטיפול ויחלים מהר.



21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page